Sariturile la trambulina si sanatatea sistemului tau limfatic

Limfa este un lichid transparent care contine celulele B si T ale corpului. Sistemul limfatic este ,, cosul de gunoi metabolic al organismului. Te scapa de toxine, precum celulele moarte sau canceroase, deseuri metabolice, grasimi, virusuri, metale grele si alte deseuri eliminate de celule”, spune Dr.Morton Walker in cartea sa ,,Sari pentru sanatate”(Jump for Health).

istock_000008593117_large CJ Puotinen a subliniat faptul ca stilul de viata modern si imbracamitea, cum ar fi de exemplu sutienele, alaturi de lipsa exercitiului fizic duc la constrictia sistemului limfatic sau permit blocarea si infundarea acestuia.(“Suportul imunitar limfatic,” numerele Mai/Iunie si Iulie/August 2000 ale Revistei de Bunastare.)

Cand sari la trambulina iti ajuti celulele corpului sa metabolizeze, sa se detoxifice si sa se reinnoiasca si, de asemeni, iti ajuti sistemul limfatic sa pompeze si sa evacueze deseurile. Spre deosebire de sistemul cardiovascular, care are inima drept pompa, sistemul limfatic nu este dotat cu asa ceva. Limfa se misca ca intr-un sistem de presiune hidraulica. Tuburile limfatice sunt prevazute cu numeroase valve care se deschid intr-o singura directie sau permit drenajul spre centrul corpului. Cand presiunea de sub valve este mai mare decat cea de deasupra (cand cazi inapoi pe trambulina), valvele se deschid fortat, astfel incat lichidul limfatic poate circula. Exista doar trei cai pentru a face sistemul tau limfatic sa ,,pompeze” limfa si sa se curete: exercitiul fizic, care faciliteaza contractia musculara; masarea tesuturilor  care o ajuta sa pompeze inapoi spre circulatia pulmonara si presiunea gravitationala care aduce cu sine masajul intern.istock_000011270803_large

Sariturile la trambulina iti ofera toate aceste trei modalitati de a indeparta rezidurile celulare. Dr. Walker rezuma: ,,Sangele arterial intra in capilare pentru a aproviziona celulele cu lichid tisular proaspat care contine hrana si oxigen. Sariturile pun in miscare si recircula in mod eficient limfa, cat si sangele prin intreg sistemul circulator, in repetate randuri pe parcursul sesiunii de exercitii fizice.” Si partea frumoasa a lucrurilor este ca nu e nevoie sa faci eforturi prea mari pentru a obtine aceste beneficii. Chiar si cei mai batrani pot face aceste exercitii, precum si persoanele cu handicap sau cei care sufera de artrita.

Trambulina Bellicon

bellicon-swing_maria_und_angela600_1

După cum știți trambulinele clasice au în componența lor acele arcuri, care le fac elastice. Suprafața de sărit nu este elastică. Sigur că aceste trambuline au fost un mare pas înainte, pentru noi toți cei care le-am folosit. NASA afirmă că săriturile la trambulină elastică sunt cele mai bune mișcări pentru sănătate, inventate până acum.

Trambulinele BELLICON vin cu o noutate absolută: corzile din cauciuc natural (invenție patentată).

Înlocuirea arcurilor metalice cu corzile din cauciuc natural fac din trambulinele BELLICON un produs de înaltă calitate. Calitatea saltului pe trambulinele BELLICON este incomparabilă cu trambulinele clasice.

Corzile din cauciuc natural sunt expandabile de la 150% până la 180% față de lungimea inițială. Acest lucru asigură o aterizare ușoară și lină pe suprafața de sărit. Prin comparație, arcurile metalice suportă o întindere de la 8.4 cm până la 8.9 cm ceea ce face ca presiunea asupra articulațiilor să fie mult mai mare.

Deosebirea este ca între ’’zi și noapte’’.

Faza de decelerare este semnificativ mai lungă decât în cazul trambulinelor cu arcuri, ceea ce face ca efectul pozitiv asupra sănătății să fie mult mai mare. Pur și simplu saltul pe o trambulină BELLICON este ca o legănare.

Trambulina BELLICON este un produs de înaltă tehnologie fabricat in Germania.

Beneficiile săriturilor pe trambulina BELLICON sunt:

  1. Reboundingul furnizează o forţa G crescută (forţa gravitaţională) care întăreşte sistemul osteolocomotor. Țesutul conjunctiv se întărește și se previne apariția varicelor.
  2. Datorită elasticității crescute (corzile de cauciuc) a trambulinei Bellicon, consumul de energie este cu 40% mai mic față de alergare iar oxigenarea celulelor este cu 68% mai mare față de alergare.
  3. Protejează articulaţiile de oboseală cronică şi impact față deexerciţiile pe suprafeţe dure.
  4. Ajută la echilibrarea compoziţiei chimice acorpului şi îmbunătăţeşte raportul muschi-grasime.
  5. Săriturile pe o trambulină Bellicon, este singurul tip de antrenament în care se obține o postura verticală corectă, în timp ce discurile intervertebrale sunt protejate.
  6. Ajută circulaţia limfatică prin îmbunătăţirea fluxului limfatic. Astfel, refluxul limfatic este de 4 ori mai rapid față de oricare alt tip de mișcare.
  7. Tensiunea involuntară și relaxarea musculară (efect datorat gravitației), activează nu numai mușchii ci și fiecare celulă din corp.
  8. Săriturile la trambulina Bellicon au un impact enorm datorită faptului că nici un un mușchi nu poate evita reflexul de relaxare. Astfel după doar 15 min. de sărituri, fiecare mușchi se relaxează.
  9. Țesutul neuromuscular este stimulat, asadar vei avea o minte mai limpede și o gândire mai rapidă.
  10. Ajută la circulaţia oxigenului în ţesuturi (creşte oxigenarea tisulară).
  11. Stabileşte un echilibru mai bun între cererea şi oferta de oxigen la nivel tisular.
  12. Creşte capacitatea respiratorie.
  13. Tinde să reducă valoarea crescută la care ajunge presiunea arterială în timpul exerciţiului.
  14. Micşorează timpul în care presiunea arterială creşte în timpul săriturilor.
  15. Ajută la refacerea unei probleme cardiace.
  16. Creşte activitatea funcţională a măduvei osoase în producerea de celule roşii.
  17. Îmbunătăţeşte timpul de refacere după efort astfel încât sunt arse mai multe calorii chiar şi după câteva ore de la încetatrea efortului.
  18. Stimulează activitatea musculară cu scopul de a deplasa lichidele corpului şi a uşura activitatea mecanică cardiacă.
  19. Scade încărcătura venoasă (volumul de sânge din vene) prevenind edemul cronic venos.
  20. Încurajează circulaţia colaterală prin creşterea capilarităţii musculare şi scăderea distanţei dintre capilare şi celule ţintă.
  21. Creşte activitatea muşchiului cardiac şi a celorlalte grupe musculare (lucrează mai eficient).
  22. Scade frecvenţa cardiacă.
  23. Scade nivelele de colesterol şi trigliceride.
  24. Scade nivelul LDL din sânge şi creşte nivelul HDL.
  25. Reface ţesuturile.
  26. O activitate mai lungă de 15 min. la o intensitate moderată creşte numărul de mitocondrii din celulele musculare, esenţiale pentru rezistenţa (anduranţa).
  27. Se adaugă la rezerva alcalină a corpului, care poate fi important în caz de efort prelungit urgent.
  28. Îmbunătăţeşte coordonarea dintre proprioreceptorii articulari, transmiterea impulsului nervos spre şi de la creier, transmiterea nervoasă şi răspunsul în ţesutul muscular.
  29. Îmbunătăţeşte reacţia de răspuns a creierului la stimulii aparatului vestibular din urechea internă, responsabil de echilibru.
  30. Ajuta în durerile de gât, spate, cap său alte tipuri de durere cauzate de lipsa mişcării.
  31. Ajuta digestia şi procesele de eliminare.
  32. Permite o relaxare şi un somn mai profunde şi mai uşoare.
  33. Are ca rezultat o mai bună performanţă mentală cu procese de învăţare mai rapide.
  34. Scurtează oboseala şi disconfortul creat de sindromul premenstrual la femei.
  35. Minimalizează numărul de răceli, alergii, tulburări digestive şi alte tulburări abdominale.
  36. Tinde să încetinească procesul de îmbătrânire.
  37. Este o modalitate eficientă de aţi creşte autocontrolul şi de a-ţi îmbunătăţi imaginea.
  38. În timpul săriturilor, nu se realizează o supracidifiere a celulelor, prin formare de acid lactic. Aceasta descompunere este echilibrată. Enzimele de ardere a grăsimilor sunt stimulate și astfel, se realizează o creștere a ratei metabolice.
  39. Rata metabolică este considerabil imbunătățită (față de alte sporturi) datorită amortizării lente la contactul cu trambulina.
  40. Reboundingul este o plăcere!

Dr. Robert O. Young, om de știință și nutriționist american, autorul teoriei Noua Biologie™ numeşte această mişcare Celulizare şi afirmă în cartea sa Dieta Young pentru bolnavii de diabet că:

”Celulizarea este una dintre cele mai bune forme de exerciţii aerobice cu impact redus, deoarece acest gen de mişcare este singurul care aplică greutate şi mişcare asupra fiecărei celule din organism în acelaşi timp (în loc să izoleze anumiţi muşchi sau anumite grupe musculare). Folosind greutatea propriului corp, pentru a crea rezistență, celulizarea întăreşte muşchii, ţesuturile conjunctive, ligamentele şi oasele şi chiar întăreşte şi ridică organele interne şi celulele pielii. De asemenea, mişcarea sus-jos intensifica circulaţia sângelui şi a limfei, dar elimina în proporţie de 80% solicitarea oaselor şi a articulaţiilor, prezentă în alte forme principale de exerciţii aerobice (păstrând totodată aspectul benefic al susţinerii greutăţii corpului, ce lipseşte în cazul înotului). Este bună şi pentru sistemul digestiv, stimulând muşchii netezi ai intestinelor, cu care ar fi altminteri greu sau imposibil de lucrat. Celulizarea arde calorii de 11 ori mai repede decât mersul pe jos, de 5 ori mai repede decât înotul şi de 3 ori mai repede decât alergarea, deoarece toate celulele folosesc energie în acelaşi timp. Ajunge s-o practicaţi doar câte 15 minute, de două ori pe zi.”

Surse:

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s