Psihologia alimentatiei

StopStressEatingFB

Mii de diete pentru slabit sau pentru a lua in greutate au esuat deoarece nu au luat in considerare conexiunea mental-emotionala pe care cu totii o avem cu mancarea. E prea simplu sa spui: ,,Pur si simplu manaca mai putin si vei slabi.” Daca era asa de usor, nu ar exista o industrie care castiga miliarde de dolari in urma luptei oamenilor cu mancarea. Mancarea are diverse semnificatii in functie de personalitatea fiecaruia: ea poate insemna iubire, recompensa, consolare, sarbatorire, o legatura familiala si asa mai departe. Toti acesti factori emotionali ne influenteaza greutatea corporala si imaginea de sine. Pe langa recomandarile privind dieta si exercitiul fizic, Programul pentru Sanatate Hippocrates adauga si componenta psihologica in planul pentru intretinerea unei greutati corporale optime.

Lose-Weight

Pentru cei care manaca prea mult, nevoia de a manca adesea izvoraste nu dintr-o foame fizica, ci dintr-o foame emotionala. Inimile noastre sunt cele care au nevoie de hrana, sufletele noastre simt nevoia sa fie hranite. Astfel incercam sa ne acoperim acest gol interior mancand, inghitindu-ne dezamagirile, suferinta, furia, mandria. Mancam atunci cand suntem emotionati, mancam cand suntem agitati, mancam cand suntem tristi, cand avem prea multe de facut sau cand nu avem destule de facut. Cand suferinta este intensa, mancarea pare ca ne aduce mangaiere. De fapt nu o face. Ea creeaza o noua suferinta. Nu face decat sa prelungeasca starea de nefericire in care ne aflam. Dar incercam sa stergem aceasta senzatie, obsedati fiind doar de  placerea foarte reala, dar trecatoare pe care ne-o ofera mancarea. Cei care mananca prea putin, pe de alata parte, isi ,,trateaza” suferinta, tinand diete si sfarsesc prin a avea un trup slabit, lipsit de forta.

emotii si mancare

Programul Hippocrates nu va cere sa va schimbati personalitatea sau sa nu mai mancati. Noi, insa, va oferim informatiile de care aveti nevoie pentru a vedea mancarea intr-un fel pozitiv, care intretine viata si sustine dezvoltarea. Hippocrates va aduce aminte ca in primul rand mancarea nu este dusmanul nostru, ci aliatul nostru in cautarea sanatatii si a longevitatii. Urmand Programul Hippocrates iti vei sustine organismul in eforturile pe care le depune pentru a se reintoarce la forma lui optima, de sanatate vibranta, detoxifiindu-te, acordandu-ti permisiunea de a te confrunta, ati cunoaste, ati accepta si a lucra cu emotiile tale (prin tehnici de relaxare, de intarire psihologica si exercitiu), folosind mancarea ca hrana datatoare de viata, nu abuzand de ea pentru a-ti implini nevoile emotionale, hranindu-ti corpul cu mancare pura, nealterata, care poate fi usor transformata in subsantele nutritive dupa care ai tanjit atata vreme. Alimentandu-ti corpul cu hrana vie, vei reusi sa abandonezi viziunea deformata asupra mancarii si a imaginii corpului tau, viziune a carei intretinere te epuizeaza. Obiceiurile vechi, nesanatoase vor disparea. Emotiile nu iti vor mai dicta ce si cat de mult sa mananci.

woman-yello-grass-happy-850x400

Daca din pricina greutatii corporale doresti sa adopti un nou stil de viata si o noua dieta, poti urma Programul Hippocrates cu succes. Acelasi program care asigura sanatatea optima a organismului, ajuta si la reglarea greutatii corporale.

Sursa: ,,Living foods for optimum health. Your complete guide to the healing power of raw foods”, Brian R.Clement, Theresa Foy Digeronimo

Anunțuri

Poftele alimentare si nevoia de substante nutritive

Cu totii ne confruntam sau ne-am confruntat cu pofte nestapanite de alimente nesanatoase, de zahar sau de sare. Aceste pofte sunt de fapt mesaje pe care corpul nostru infometat de substante nutritive, de alimente sanatoase, ni le trimite. Foamea lui nu poate fi insa satisfacuta cu surogate. Oricat de mult ai manca, poftele apar iar si iar si te transforma in sclav. Brian Clement prezinta in acest scurt material, subtitrat in limba romana, cauzele poftelor alimentare si cum sa le facem sa dispara. De asemeni, el pune in discutie nevoia organismului de substante nutritive si sursele sigure din care ne putem procura vitaminele si mineralele.

Copiii Institutului Hippocrates

Adeseori suntem intrebati cum se simt copiii care sunt crescuti de parinti care practica si cred in stilul de viata Hippocrates. Prin acest articol speram sa va oferim o perspectiva asupra acestei experiente, prin prezentarea a trei fatete foarte diferite ale vietii copiilor Institului Hippocrates.
Nasterea si copilaria
elena-shumilova-12

Terra Seiwald ne ajuta sa observam importanta alimentatiei mamei pentru un bun start in viata al copilului:

,,Am doi copii. Primul, Seanceray, are 7 ani. Aveam 17 ani atunci cand am avut prima sarcina si devenisem vegetariana doar cu 3 luni inainte de sarcina. Cand s-a nascut, cantarea 3.9 kg si parea sanatoasa.  Totusi, la 2 saptamani dupa nastere, a facut o criza de colici, crize care s-au repetat in urmatoarele 6 luni. Infectiile cronice ale urechilor au aparut de la 2 luni. Se confrunta si cu crize de constipatie, mucus, iritatii, mirosuri neplaute ale gazelor intestinale, crize de plans aparent fara motiv, mofturi in ceea ce priveste mancarea, etc. Dupa ce am urmat sugestiile si prescriptiile doctorului meu timp de luni de zile, fara succes, am decis sa urmez sfaturile proprietarului magazinului cu produse organice din orasul meu. Combinand alimentatia sanatoasa si remediile naturale atat in ceea ce ma priveste, cat si pentru copilul meu, am reusit sa o ajut pe Seanceray sa scape de aceste probleme cand avea 6 luni. De atunci, stilul de viata al familiei mele si alimentatia au continuat sa se schimbe in bine.

,,Cinci ani mai tarziu, am ramas insarcinata din nou. Numele celui de-al doilea copil al meu este Zion. Intre timp experimentasem dieta macrobiotica, vegana, hrana vie si imi formasem un stil de viata care le combina pe toate 3 in mod echilibrat. Pana la varsta de 9 luni, Zion nu a experimentat nici una din problemele cu care s-a confruntat Seanceray. Pare a avea o sanatate mult mai buna. Atribui aceasta diferentelor semnificative in ceea ce priveste dieta mea in timpul celor doua sarcini, mai ales ierbii de orz si sucurilor verzi pe care le-am baut regulat in timpul celei de-a doua sarcini.”

O viitoare campioana olimpica

4fb8eaf563f83927cd108158a685066f

Lisa Martin, in varsta de 15 ani, nascuta in Palm Beach, Florida a castigat Campionatul de Inot al Liceelor din Florida, Orlando. Lisa este o eleva de gimnaziu si totodata eleva de onoare a Liceului Palm Beach Lakes. Lisa s-a clasat intre primii 16 de varsta ei din S.U.A. in patru concursuri. Castigatoare a  triatlonului Coca Cola Sprint Series si a numeroase concursuri de inot in ocean, ea a inregistrat cea mai remarcabila performanta in ceea ce priveste rezistenta la 9 zile dupa ce a implinit 13 ani.

Luand parte la Campionatul National pe Lunga Distanta S.U.A. (15 km), Lisa a terminat pe locul 6, categoria femei si a primit o invitatie sa se antreneze cu Echipa Nationala pe Distante Lungi la Centrul  de Antrenament pentru Olimpici din Boulder, Colorado.

Programul ei de antrenament este riguros. Se antreneaza de la 4 la 6 p.m. cinci zile pe saptamana si de la 5 la 7 a.m. trei zile pe saptamana. Sambata se antreneaza 2-3 ore si doar duminica se odihneste. Acest program nu include si orele antrenamentului ei pe uscat si antrenamentului pentru forta.

Nutritia a jucat un rol important in succesul Lisei. Urmand indrumarile directorului Institutului Hippocrates, Brian Clement, Lisa a inceput sa manace mai multa hrana vie si a folosit Pudra pentru Forta LifeGive (LifeGive Power Powder). Aceaste schimbari in dieta au contribuit la obtinerea victoriei in concursul de inot din Orlando, obtinand cel mai bun timp la 200 cat si la 500 de metri liber.

Lisa spera ca intr-o zi sa obtina o medalie olimpica care va fi o victorie a stilului de viata Hippocrates in atletism si in America. Ii dorim mult succes!

Interviu cu un copil de 10 ani

Acest tanar prefera sa ramana anonim datorita controverselor care s-ar putea isca in urma raspunsurilor sale si a rezultatelor pe care le-ar putea avea expunerea stilului sau de viata.

– De cat timp esti vegetarian?

– De cand m-am nascut. Nu mi-as putea imagina cum ar fi sa traiesc altfel.

– Cum te simti vazandu-i pe ceilalti copii mancand nesanatos, in timp ce tu mananci vlastari si legume?

– Nu ma tulbura. Prietenii mei ma intreaba daca as vrea sa gust din mancarea lor si le spun ca nu vreau. Imi place sa mananc sanatos. Mananc in mare parte legume si majoritatea hranei pe care o consum este cruda (raw).

– Mananci asa in permanenta?

– Da. Binenteles. Exista o cale mai buna decat asta?

– Totusi, nu sunt multi care mananca la fel ca tine. Ceea ce ne face sa punem urmatoarea intrebare – cati dintre prietenii tai mananca la fel ca tine?

– Doi sau trei. Sora mea este una dintre aceste persoane. Nu sunt usor de gasit, dar le spun tuturor prietenilor mei cat de important este sa mananci sanatos.

– Ai fost/esti bolnav?

– Imi amintesc ca am luat o raceala de la altii o data sau de doua ori, dar asta m-a tinut doar o zi.

– Banuiesc ca mananci totusi si ceva mancare gatita, deci care sunt felurile tale preferate de mancare gatita?

– Meiul.

– Si care este mancarea ta preferata in general?

– Pai nu pot sa ma gandesc la una in special. Banuiesc ca nu am o mancare preferata.

– Ceea ce probabil inseamna ca nu esti dependent, asa cum suntem noi, majoritatea. Esti un tanar foarte norocos!

– Da, asa ma simt. Si asa poti fi si tu, daca vrei cu adevarat.

291856-veg

Sursa: http://hippocratesinst.org/Children/children-of-hippocrates

Furculite in loc de cutite – un film care iti poate salva viata

„Industria carnii de vita a contribuit la moartea mai multor americani, decat toate razboaiele acestui secol, toate dezastrele naturale si accidentele de automobil, combinate. Daca gratarul de vita este ideea voastra de ‘hrana adevarata pentru oameni adevarati’, atunci va doresc sa locuiti in apropierea unui spital cu adevarat bun.”
Dr. Neal Barnard,
Profesor – Facultatea de Medicina
Universitatea „George Washington”
Presedinte al ” Physicians Committee
for Responsible Medicine”

,,Furculite in loc de cutite” este pe lista filmelor care ,,trebuie” vazute intocmita de cei de la Institutul Hippocrates. Lansat in luna martie a anului 2011, Forks over Knives, filmul cineastului independent Lee Fulkerson, examineaza in profunzime afirmatia radicala ca majoritatea bolilor degenerative care ne afecteaza – daca nu cumva, chiar toate – ar putea fi tinute sub control sau chiar obligate sa involueze, prin eliminarea din dieta noastra zilnica a oricarui aliment de origine animala si a alimentelor cu grad inalt de procesare, folosind drept argumentatie odiseea chirurgului dr. Caldwell Esselstyn si a biochimistului nutritionist dr. T. Colin Campbell (dr. Campbell a scris cartea Studiul China – The China Study – Cel mai complet studiu asupra nutritiei), doi eminenti cercetatori, intr-un domeniu de pionierat, poate, al alimentatiei exclusiv vegetariene.

Mai jos puteti vedea filmul subtitrat in limba romana:

Bolile virale ale copiilor

Sistemul imunitar al copiilor din ziua de astazi este foarte slabit, dovada ca acestia sunt raciti, cel putin in anii de gradinita, aproape in permanenta. Cum putem sa-i ajutam atunci cand racesc, fac gripa, oreion, otita, varicela sau pojar? Urmariti acest scurt material subtitrat in limba romana pentru a afla recomandarile celor de la Institutul Hippocrates.

Budinca din seminte de chia

2 portii

Aveti nevoie de 1/4 cana de seminte de chia si 1 cana de lapte de nuci braziliene cu vanilie. Laptele poate fi obtinut si din migdale sau alte combinatii de nuci si seminte cu ajutorul unui storcator prin presare multifunctional. Tipuri de storcatoare gasiti aici.

Pentru obtinerea laptelui, nucile inmuiate peste noapte se introduc treptat in storcator si se toarna la intervale regulate apa.

De asemeni, se poate folosi un blender in care adaugati 1 cana de nuci braziliene sau alte nuci, inmuiate peste noapte si clatite, amestecate cu 2 cani si 1/2 apa pura. Amestecati-le la viteza mare timp de 20 de secunde. Apoi strecurati laptele folosind o punga de strecurat laptele sau o strecuratoare. Acesta se amesteca cu pudra de vanilie (se poate cumpara pudra de vanilie sau se pot folosi pastai, pe care le tai scotand granulele mici din interior).

Pentru indulcire se poate folosi stevia sau fulgi din nuca de cocos neindulciti (fulgii din nuca de cocos ajuta la o mai buna absorbtie a acizilor grasi esentiali).

Dupa ce ati obtinut laptele, adaugati-l peste semintele de chia. Amestecati bine pana cand continutul devine omogen. Apoi lasati semintele sa se inmoaie timp de 15 minute, amestecand intermitent. Puteti sa mai adaugati lapte daca doriti ca budinca sa aiba o textura mai subtire.

Noi am incercat si alte variante, adaugand scortisoara si carob. Am pudrat pe deasupra pulbere din migdale (migdalele au fost hidratate peste noapte, deshidratate si apoi rasnite) si putin carob. Rezultatul ne-a incantat!

Sursa: http://hippocratesinst.org/Recipes/essential-fatty-acid-recipes

magic-chia-seeds8